Regulamin korzystania z placu zabaw
w Miejskim Przedszkolu nr 36 im. Juliusza Słowackiego
w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Rudzie Śląskiej
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach z dnia 31 grudnia 2002 r.
1
Plac zabaw i znajdujące się na jego terenie urządzenia stanowią własność Miejskiego Przedszkola nr 36 im. Juliusza Słowackiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Rudzie Śląskiej.
2
Plac zabaw udostępniony jest do użytkowania w godzinach pracy Miejskiego Przedszkola nr 36 im. Juliusza Słowackiego tj. w godzinach 6.30 – 16.00.
3
Plac zabaw służy zabawie, rekreacji i wypoczynkowi dzieci w wieku od 2,5 do 7 lat.
4
Dzieci mogą przebywać na terenie placu zabaw tylko pod opieką nauczycieli wspomaganych przez pracowników obsługi, rodziców lub wskazanych przez rodziców opiekunów ponoszących pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych ich opiece dzieci.
5
Z urządzeń znajdujących się na placu zabaw należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem i zachowaniem zasad bezpieczeństwa, a ponadto, z uwagi na bezpieczeństwo bawiących się, należy przestrzegać następujących reguł:
1) w pobliżu urządzeń zabawowych zabronione są gry zespołowe,
2) zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń, szczególnie dotyczy to huśtawek, drabinek, bramek i dachów domków,
3) zabronione jest korzystanie z huśtawek, ważek i karuzel przez więcej niż jedno dziecko na jednym miejscu,
4) zabroniona jest jazda na rowerze i hulajnodze
6
Na placu zabaw obowiązuje zakaz:
1) zaśmiecania terenu,
2) niszczenia i uszkadzania roślinności,
3) dewastowania urządzeń zabawowo-rekreacyjnych oraz ogrodzeń,
4) zakłócania spokoju i porządku publicznego,
5) palenia ognisk oraz używania materiałów pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych,
6) wprowadzania zwierząt,
7) wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych lub innych środków odurzających,
8) przebywania osób będących pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających,
9) palenia tytoniu i papierosów elektronicznych.
7
Przed każdym wyjściem na plac zabaw nauczyciel zobowiązany jest przeprowadzić z dziećmi rozmowę na temat bezpiecznego korzystania z dostępnych urządzeń.
8
Wszelkie zauważone uszkodzenia urządzeń zabawowych lub zniszczenia zieleni należy zgłaszać Dyrektorowi Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Rudzie Śląskiej.
9
Systematyczny przegląd stanu technicznego urządzeń znajdujących się na placu zabaw zleca się konserwatorowi zatrudnionemu w przedszkolu.
10
Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Rudzie Śląskiej nie ponosi odpowiedzialności za wypadki osób, które:
korzystają z placu zabaw i urządzeń stanowiących jego wyposażenie bez jego zgody poza godzinami pracy przedszkola,
nie przestrzegają zapisów niniejszego regulaminu.
11
Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników przedszkola, rodziców/prawnych opiekunów dzieci i inne osoby upoważnione przez rodziców do opieki nad dziećmi, a przebywające na terenie placu zabaw.
12
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2023r.